Apstiprina LR sabiedrisko pasūtījumu

01.02.2017 15:05
Izdrukāt:

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) 1. februāra sēdē apstiprināja VSIA „Latvijas Radio“ (LR) sabiedriskā pasūtījuma plānu 2017. gadam.

LR sabiedriskā pasūtījuma plānā norāda, ka 2017. gadā plāno saglabāt un nostiprināt LR kā informācijas līdera lomu Latvijas informācijas telpā. LR norāda, ka tā auditorija kopumā pārsniedz 600 tūkstošus klausītāju, LR ir medijs ar visaugstāko auditorijas uzticamības rādītāju. LR plāno šos auditorijas rādītājus saglabāt, lai gan tendences Eiropā un pasaulē rāda, ka lineārā apraide gadu no gada tiek izmantota mazāk un aizvien vairāk klausītāju dod priekšroku pakalpojumam „pēc pieprasījuma“. LR ņem vērā šīs tendences, attīstot darbību internetā, veidojot multiplatformu produktus un izglītojot žurnālistus multimediju jomā.

Viena no LR satura prioritātēm 2017. gadā ir Latvijas simtgadei veltīti raidījumi visās radio programmās un ziņu dienesta gatavotajos raidījumos. Latvijas simtgades atspoguļojumu LR programmās veidos trīs sadaļas: Latvijas valstiskuma un tautiskuma veidošanās gaita un kultūrvēstures nozīme Latvijas tapšanā; mūsdienu Latvija, procesi, sasniegumi un cilvēki; idejas Latvijas attīstībai nākotnē.

Nozīmīga sadaļa LR sabiedriskā pasūtījuma plānā paredzēta Latgales satura attīstībai – pērn darbību veiksmīgi uzsāka LR reģionālā studija Latgalē, kas šogad turpinās veidot multimediju saturu. Šogad LR turpinās īstenot sabiedriski un sociāli atbildīga satura platformas funkcijas, sekojot Eiropas un pasaules tendencēm radio attīstībā, LR aktīvāk pievērsīsies multimediju satura attīstībai (t.sk. satura vizualizācijai).

Sabiedrisko mediju LR un Latvijas Televīzijas sadarbības jomā plānots sadarboties sabiedrisko mediju portāla LSM.lv attīstībā, sadarboties kultūras raidījumu veidošanā, izklaides satura veidošanā, kā arī sadarboties labdarības jomā (piemēram, Pieci.lv Ziemassvētku akcija „Dod pieci“). Plānots turpināt sadarbību arī Latgales informatīvās telpas stiprināšanā un multimediju satura attīstībā.

Sabiedriskā pasūtījuma ietvaros LR šogad plāno veidot ziņu raidījumus (vislielākais ziņu raidījumu īpatsvars – 23,6% no kopējā stundu apjoma – plānots programmā LR1), informatīvi analītiskus raidījumus (vislielākais īpatsvars – 38,6% no kopējā stundu apjoma – plānots programmā LR4), kultūras un izglītības raidījumus (vislielākais īpatsvars – 32,3% no kopējā stundu apjoma – plānots programmā LR3, līdzīgs apjoms plānots arī programmā LR1), izklaidējošus raidījumus (vislielākais īpatsvars – 28,4% no kopējā stundu apjoma – plānots programmā LR2, 17,9% no kopējā īpatsvara – programmā LR5). Mūzikas apjoms LR programmās plānots: 12,4% apjomā no kopējā stundu apjoma programmā LR1; 51,8% apmērā no kopējā stundu apjoma programmā LR2; 56,3% apmērā no kopējā stundu apjoma programmā LR3; 25,8% no kopējā stundu apjoma programmā LR4; 50,2% apmērā no kopējā stundu apjoma programmā LR5; 85% apmērā no kopējā stundu apjoma programmā LR6.