Apstiprina NEPLP jaunās politikas iniciatīvas

01.06.2016 12:52
Izdrukāt:

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) 1. jūnija sēdē apstiprināja jaunās politikas iniciatīvas nākamajiem trim gadiem, kas vērstas uz elektronisko plašsaziņas līdzekļu nozares attīstību.

Starp prioritārām iniciatīvām, kam nākamajos gados nepieciešams finansējums, izceltas jaunas sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes izveidošana, kuras kompetencē ir Latvijas sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu pārvaldība un sabiedriskā pasūtījuma nodrošināšana; Latgales multimediju studijas darbības nodrošināšana atbilstoši mērķiem, kas definēti Nacionālās identitātes, pilsoniskās sabiedrības un integrācijas politikas pamatnostādņu plānā 2012. – 2018. gadam; Latgales satura stiprināšana sabiedriskajos medijos (atbilstoši NEPLP Latgales elektronisko mediju programmai); papildu finansējums Olimpisko spēļu raidtiesību iegādei; multimediju satura stiprināšana jauniešu un ekonomisku aktīvu iedzīvotāju auditorijai krievu valodā; raidījumu pieejamības veicināšana skatītājiem ar īpašām vajadzībām; autortiesību maksājumi kolektīvā pārvaldījuma aģentūrām un citas.

NEPLP vērtē komercmediju paveikto

NEPLP 1. jūnija sēdē uzklausīja ekspertu vērtējumu par elektroniskajiem komercmedijiem nodotā sabiedriskā pasūtījuma izpildi šā gada pirmajā ceturksnī.

Novērtējot „Re:TV“ veidotos raidījumus „Latvijas stāsti. Personības,“ „Latvijas stāsti. Iedvesmai!“ un „Re:TV Intervija“, SIA „HansaMedia“ valdes locekle Gundega Tabaka norāda, ka minētie raidījumi atbilst sabiedriskā pasūtījuma mērķiem un uzdevumiem. G. Tabaka uzsver, ka „Re:TV“ raidījumos izdevies izveidot vidi brīvām un viedokļu ziņā daudzveidīgām diskusijām par sabiedrībai būtiskiem jautājumiem, kā arī veicināt dažādu sabiedrības grupu pārstāvju līdzdalību programmu un raidījumu satura veidošanā.

Viņasprāt, slavējama ir raidījumu veidotāju pieeja, izvēloties tādus sarunu biedrus, kuri ikdienā nav publiskās mediju telpas dalībnieki. „Tiek rādīti īstie darba darītāji, kuriem svarīgs ir pats darba process, nevis spozme,“ savā atzinumā par sabiedriskā pasūtījuma izpildi norāda G. Tabaka. Eksperte raidījuma veidotājiem iesaka papildus jauniem žurnālistiem piesaistīt arī nobriedušākus raidījumu vadītājus, kuri piesaistītu skatītājus ar personisko pieredzi un harizmu.

TV režisors, producents un lektors Arvīds Babris, kurš vērtēja „Sportacentrs.com TV“ (SIA „4.vara“) veikumu, savā atzinumā norāda, ka šīs televīzijas veidotie raidījumi atbilst sabiedriskā pasūtījuma prioritātēm un plānam. A. Babris uzsver, ka medijs „aizpilda būtisku nišu Latvijas sporta dzīves atspoguļošanā iedzīvotājiem: tiek aptverti sporta veidi un turnīri, kas nerada interesi t.s. lielo kanālu programmu politikā.“ Eksperts uzskata, ka šīs televīzijas stiprā puse ir kompetents, precīzs un daudzpusīgs raidījumu redaktora darbs. Raidījumu veidotājiem būtu papildu uzmanība jāpievērš attēla vizuālajai daudzveidībai, kas veidotu klātbūtnes sajūtu un padarītu raidījumus dinamiskākus, kā arī jāstiprina sporta spēļu komentētāju sniegums.

TV kanāla „RīgaTV 24“ sabiedriskā pasūtījuma izpildi NEPLP vērtēs nākamnedēļ.

Komerciālo televīziju auditoriju pētījums (sabiedriskā labuma testa ietvaros to šā gada pavasarī veica „GfK“) liecina, ka no trim komerctelevīzijām, kas pilda sabiedrisko pasūtījumu, visaugstāko kopējo atpazīstamību (53%) sasniedzis TV kanāls „RīgaTV 24“, kas ir nozīmīgs palielinājums salīdzinot ar 48% pērn. TV kanāls „Re:TV“ sasniedzis 49% atpazīstamību, bet TV kanāls „Sportacentrs.com TV“, kas ir jaunpienācējs bezmaksas virszemes apraidē, sasniedzis 21% atpazīstamību, liecina „GfK“ iedzīvotāju aptaujas dati.

Novērtējot skatītāju apmierinātību ar saturu, ko piedāvā trīs minētās komerctelevīzijas, secināms, ka abiem TV kanāliem, kuri pieejami bezmaksas apraidē ilgāku laiku, apmierinātības rādītājs ir pieaudzis. Apmierinātība ar  „RīgaTV 24“ saturu augusi no 61% pērn līdz 72% šogad (skatītāji, kuri programmu skatās vismaz reizi nedēļā), bet apmierinātība ar „Re:TV“ saturu augusi no 66% pērn līdz 81% šogad (skatītāji, kuri programmu skatās vismaz reizi nedēļā).

Pieauguši arī skatītāju uzticēšanās rādītāji: „RīgaTV 24“ uzticas 71% respondentu (pērn 55%), bet „Re:TV“ uzticas 79% respondentu (pērn 70%). „Sportacentrs.com TV“ veidotajam saturam uzticas 87% respondentu (skatītāji, kuri programmu skatās vismaz reizi nedēļā).