Apstiprina Elektronisko plašsaziņas līdzekļu nozares attīstības nacionālo stratēģiju 2018.-2022.gadam

13.04.2018 12:45
Izdrukāt:

12.aprīļa sēdē Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) vienbalsīgi pieņēma Elektronisko plašsaziņas līdzekļu nozares attīstības nacionālo stratēģiju 2018.-2022.gadam, tādejādi noslēdzot darbu pie jaunās stratēģijas izstrādes.

Jaunā stratēģija ietver nozares raksturojumu, nākotnes prognozes, kā arī nosaka nozares attīstības prioritātes, mērķus, sasniedzamos uzdevumus un rezultatīvos rādītājus. Stratēģija paredz vienota sabiedriskā medija izveidi un priekšnoteikumu radīšanu tam, lai parlaments varētu pieņemt lēmumu par sabiedriskā medija iziešanu no reklāmas tirgus. Tāpat stratēģija paredz atbalstīt elektronisko plašsaziņas līdzekļu ombuda izveidi, veicināt viedokļu un ziņu plurālismu, ziņu objektivitāti, precizitāti un neitralitāti, kā arī virkni citu uzdevumu un mērķu.

Jaunajā stratēģijā noteikti četri prioritārie virzieni  - daudzveidīgs, kvalitatīvs nacionālais mediju saturs Latvijas iedzīvotājam un latviešiem pasaulē; konkurētspējīga, ilgtspējīga elektronisko mediju uzņēmējdarbības vide; dinamiski, uz attīstību un inovācijām vērsti mediji; atbildīgi mediji, zinoša, iesaistīta un ieinteresēta auditorija.

Stratēģijas izstrādes gaitā NEPLP uzklausīja un ņēma vērā mediju nozares organizāciju ieteikumus, stratēģijas izstrādē iesaistīja Sabiedriskās konsultatīvās padomes locekļus, sabiedrisko mediju pārstāvjus u.c. nozares ekspertus.

Padomes priekšsēdētāja Dace Ķezbere akcentēja, ka šis ir nozīmīgs nozares dokuments, kas iezīmē ceļa karti nākamajiem pieciem gadiem, kuros būs jāpieņem virkne nozarei svarīgu lēmumu ne tikai NEPLP, bet arī citām valsts institūcijām un likumdevējam.

Stratēģija ir pieejama šeit.