Informācija par NEPLP sēdi 31. janvārī

01.02.2017 08:40
Izdrukāt:

Veic izmaiņas apraides un retranslācijas atļaujās

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) 31. janvāra sēdē pieņēma lēmumu apvienot SIA „Solergo“ un SIA „Radio Capital FM Liepāja“ izsniegtās apraides atļaujas vienotā tīklā un anulēja SIA „Radio Capital FM Liepāja“ izsniegto apraides atļauju (uzņēmums ir veicis reorganizāciju ­– SIA „Radio Capital FM Liepāja“ ir pievienota SIA „Solergo“).

NEPLP apstiprināja grozījumus elektroniskajam plašsaziņas līdzeklim SIA „QBS“ izsniegtajā apraides atļaujā, nosakot, ka programmu „Radio Marija Latvija“ iespējams pārraidīt izmantojot frekvenci 93,2 MHz Valkā (NEPLP 2016. gada 1. decembrī atzina „QBS“ par uzvarētāju konkursā par radio programmas veidošanu Valkā).

NEPLP pieņēma lēmumu veikt grozījumus SIA „SMART TV“ izsniegtajā retranslācijas atļaujā, kā arī nolēma anulēt SIA „VIPNET“ izsniegto retranslācijas atļauju (lēmums tika pieņemts, pamatojoties uz SIA „VIPNET“ lūgumu).

Apstiprina mērķus un uzdevumus LTV valdei

NEPLP apstiprināja VSIA „Latvijas Televīzija“ (LTV) valdes mērķus un uzdevumus 2017. gadam. Saskaņā ar NEPLP lēmumu, LTV valdei uzdots pilnveidot satura kvalitātes uzraudzību, paplašinot LTV raidījumu izvērtējumos iesaistīto speciālistu loku un iesaistot satura komunikācijā sabiedrību. LTV valdei uzdots attīstīt sabiedriskā labuma testa mērījumu sistēmu, iekļaujot jaunus kvalitātes indikatorus (par testa mērījumu rezultātiem divas reizes gadā jāziņo NEPLP). LTV jāveicina ziņu, informatīvi analītiskā un dokumentālā satura attīstību, nodrošinot šo raidījumu pozīciju skatītāko TV raidījumu TOP 40 (vismaz četri nosaukumi mēnesī).

LTV valdei jāpilnveido LTV7 kanāla saturu, jānodrošina auditorijas pieaugums, kā arī jānodrošina sabiedriskā pasūtījuma un likumā noteiktās tematikas integrāciju LTV saturā, kā arī jānodrošina regulāru kopdarbības projektu attīstību ar VSIA “Latvijas Radio” (pētnieciskās žurnālistikas, jauniešiem domāta satura, kultūras satura veidošanā, mārketingā, krievu valodā veidotā satura nodrošinājumā). LTV valdei uzdots izstrādāt komunikācijas plānu par LR simtgades tematikai veltīto saturu, ko veido LTV, kā arī līdz augustam uzdots sagatavot atzinumu par LTV nepieciešamajiem finanšu līdzekļiem un laika grafiku, lai sabiedriskie mediji atstātu reklāmas tirgu. LTV uzdots šogad uzsākt LTV programmas diasporai apraidi internetā, kā arī sagatavot investīciju plānu tehniskā nodrošinājuma atjaunošanai, lai veiktu pāreju uz augstas izšķirtspējas (HD) apraidi.

Apstiprina revīzijas komisijas ziņojumu par komercmediju veikumu sabiedriskā pasūtījuma izpildē

NEPLP 31. janvāra sēdē apstiprināja sabiedriskā pasūtījuma izpildi komercmedijos (TV un radio) 2016. gadā. Pērn komercmediji veidoja raidījumus sabiedriskā pasūtījuma ietvaros piecās dažādās apakšprogrammās (sabiedriskā pasūtījuma izpilde tika nodota konkursa kārtībā).

Ziņu sižetus LTV par norisēm Latvijas reģionos pērn veidoja „Latgales Reģionālā TV“ (Latgalē), „Skrundas TV“ (Kurzemē), „TV studija Spektrs“ (Zemgalē) un „Valmieras TV“ (Vidzemē). Katra televīzija pērn izveidoja 301 ziņu sižetu, kas atbilst plānotajam sižetu apjomam. Šīs programmas finansējums kopumā bija 244 255 eiro.

Sabiedrības saliedēšanas, nacionālās identitātes un valsts valodas stiprināšanas apakšprogrammā (Latgales plašsaziņas līdzekļos) TV raidījumus pērn veidoja SIA „Studija 3KM“ (15 raidījumi, 405 minūšu kopapjomā), bet radio raidījumus veidoja SIA „Lietišķā Latgale“ (izveidoti 80 raidījumi, 1717 minūšu kopapjomā). Šīs programmas finansējums bija 71 tūkstotis eiro.

Sabiedriskais pasūtījums radio raidījumu veidošanai krievu valodā Latgales elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos pērn tika nodots SIA „Ef-Ei“, SIA „Alise Plus“ un AS „Radio SWH“. „Ef-Ei“ pērn izveidoja 131 raidījumu (2424 minūšu apjomā), „Alise Plus“ izveidoja 232 raidījumus (2288 minūšu apjomā), „Radio SWH“ izveidoja 132 raidījumus (1871 minūšu apjomā). Šīs programmas finansējums bija 51 tūkstotis eiro.

Sabiedriskais pasūtījums TV raidījumu veidošanai krievu valodā Latgales elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos pērn tika nodots SIA „Dautkom TV“. Televīzija pērn izveidoja 18 raidījumus, šīs programmas finansējums bija 20 tūkstoši eiro.

Sabiedriskais pasūtījums ar mērķi atbalstīt elektroniskos plašsaziņas līdzekļus un producentus Latvijas diasporas mītnes zemēs un veidot sižetus par diasporas aktualitātēm, konkursa kārtībā pērn tika nodots „IMLO Lat-Ireland LTD“. Pērn tika izveidoti 5 raidījumi, kopējais šīs programmas finansējums bija 23 tūkstoši eiro.